Ένα πολύ σημαντικό θέμα που αφορά όχι μόνο τους webmasters αλλά και τους αρθρογράφους σε ένα site, είναι το περιεχόμενό του, αλλά προπάντων και ζωτικής σημασίας είναι ο σχεδιασμός του για την σωστή πρoώθηση και ανάπτυξη του στις μηχανές αναζήτησης. Ο σχεδιασμός του περιεχομένου είναι ένα κρίσιμο σημείο το οποίο πρέπει να προσεχτεί από την αρχή της δημιουργίας μιας ιστοσελίδας, διότι η οποιαδήποτε απόφαση θα είναι σημαντική και δεν θα μπορεί μετά να διαφοροποιηθεί διότι θα είναι αργά και θα έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις στη ανάπτυξή του site.
Σχεδίασε μια σαφή ιεράρχηση του περιεχομένου και σταθερούς συνδέσμους (links) στο κείμενο
Μια από τις βασικές αρχές του σωστού σχεδιασμού είναι ότι η ιεράρχηση του site, δεν θα πρέπει να έχει μεγάλο βάθος και δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τους τρεις συνδέσμους (links) σε βάθος. Αυτό κάνει το site πολύ πιο εύχρηστο και δίνει τη δυνατότητα στις μηχανές να το ανιχνεύσουν ταχύτερα και ευκολότερα. Επίσης δεν θα πρέπει να σας διαφεύγει ότι θα πρέπει πάντα να υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθερός σύνδεσμος για να καταλογογραφηθεί η σελίδα αλλά και έναν σύνδεσμο επιστροφής. Εάν πρόκειται για δυναμικά συστήματα περιεχομένου (Content Management Systems) όπως για παράδειγμα το Joomla CMS τα οποία χρησιμοποιούν την παραμετροποίηση των σελίδων, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε κάποια μέθοδο ώστε τα url να γίνουν φιλικά (SEF urls) για τις μηχανές αναζήτησης, διότι δεν έχουν την δυνατότητα όλες οι μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύσουν δυναμικές σελίδες σωστά. Θα πρέπει να γίνουν οι σύνδεσμοι των ιστοσελίδων SEF (Search Engine Friendly).
Δημιούργησε έναν χάρτη του site, Site Map
Η δημιουργία και ύπαρξη ενός χάρτη του site (site map), δίνει την δυνατότητα στους επισκέπτες της ιστοσελίδας να την περιηγηθούν ευκολότερα αλλά δίνει σημαντική βοήθεια στις μηχανές αναζήτησης να την σαρώσουν. Οι μηχανές αναζήτησης έχουν αδυναμία στα site maps.
Προσδιόρισε τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά (keywords)
Επιλέξτε από την αρχή τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά (keywords) με τις οποίες θέλετε να έρχονται επισκέπτες στο site σας από τις μηχανές αναζήτησης και τις οποίες θα πρέπει να χρησιμοποιείτε συχνά στο περιεχόμενό σας. Οι λέξεις κλειδιά θα πρέπει να αποτελούν το 6 % τον συνολικών λέξεων του περιεχομένου του site σας. Μικρότερο ποσοστό λέξεων-κλειδιών από το 6% δεν μπορούν να εκπροσωπούν εξατομίκευση του περιεχομένου σας και κλίση προς τα θέματα τα οποία προβάλει. Αλλά και η χρήση λέξεων-κλειδιών (keywords) σε ποσοστό πάνω από το 8% μπορεί να θεωρηθεί σαν spamming. Για την στατιστική ανάλυση των λέξεων-κλειδιών υπάρχουν εργαλεία (SEO tools) που δίνουν τη δυνατότητα αυτή.
Το κείμενο είναι ο Βασιλιάς – Content is the King
Οι crawlers των μηχανών αναζήτησης είναι ιδιαίτερα ευφυείς και μπορούν να διαβάσουν διάφορες μορφές από το κείμενο του περιεχομένου μας. Το κείμενο είναι αυτό που θα τελικάκαταχωρήσουν. Μπορεί να έχετε εκατοντάδες εντυπωσιακές φωτογραφίες ή flash animations, αλλά αν δεν έχετε κείμενο για να τα περιγράψει τότε δυστυχώς όλα αυτά θα είναι ανύπαρκτα για τον crawler. Ίσως στο μέλλον να ξεπεραστεί αυτή η αδυναμία και να υπάρχει τρόπος ανίχνευσης και ταυτόχρονης αξιολόγησης τους. Άρα το μόνο χρήσιμο για την ώρα είναι το περιεχόμενο με κείμενο. Συνεπώς θα πρέπει να δώσετε μεγάλη βαρύτητα σε πληροφοριακό περιεχόμενο που είναι κείμενο και λιγότερη σε ότι δεν είναι κείμενο. Θα πρέπει να προσέξετε επίσης τις ετικέτες ALT tags των περιγραφών των φωτογραφιών αλλά και των συνδέσμων (links), οι οποίες ανιχνεύονται και διαβάζονται από τις μηχανές αναζήτησης, παρέχοντας σημαντικές πληροφορίες για την φωτογραφία ή το link.
Έλεγξε την ορθότητα του περιεχομένου
Κάντε έλεγχο και διασφαλίστε ότι δεν έχετε σπασμένους συνδέσμους (broken links), συνδέσμους (links) δηλαδή που δεν οδηγούν πουθενά. Όταν υπάρχουν σπασμένοι σύνδεσμοι (broken links), σημαίνει ότι το site είναι σε εγκατάλειψη με προφανείς συνέπειες ποινών από τις μηχανές αναζήτησης. Επίσης για να βοηθήσετε τους crawlers και τους browsers, διασφαλίστε την ορθότητα του κώδικα HTML. Λάθη και σφάλματα στον κώδικα HTML, θα κάνουν την ιστοσελίδα σας να μη διαβάζετε σωστά από τις μηχανές αναζήτησης αλλά και δεν θα δείχνει επαγγελματική κατασκευή ιστοσελίδας. Στη χειρότερη περίπτωση το site σας δεν θα μπορεί καθόλου να ανιχνευτεί από τις μηχανές αναζήτησης. Ένα χρήσιμο εργαλείο ελέγχου της ιστοσελίδας σας online είναι το W3C HTML Validator.
|