Η σπουδαιότητα του Title tag optimization κύριο στοιχείο του On Page optimization στο SEO
Το On Page optimization περιλαμβάνει όλες εκείνες τις τεχνικές του Search Engine Optimization (SEO) , οι οποίες χρησιμοποιούνται σε μια ιστοσελίδα για την βελτίωση της θέσης της στην κατάταξη των SERP (Search Engine Results Pages), χωρίς την βοήθεια από άλλα site. Υπάρχουν πολλά στοιχεία του On Page optimization τα οποία μπορούμε να διορθώσουμε και να βελτιώσουμε, το σημαντικότερο όμως από αυτά είναι το Title tag, δηλαδή ο Τίτλος της ιστοσελίδας.
Ο Τίτλος (Title) μιας ιστοσελίδας είναι το πρώτο αλλά και το πιο εμφανές στοιχείο στην ιστοσελίδα και εμφανίζεται συνήθως στην επάνω μπάρα του προγράμματος πλοήγησης. Στο κώδικα HTML της ιστοσελίδας εμφανίζεται μέσα στο <title> tag στο τμήμα του <head>. Λόγω αυτής της σπουδαιότητας και προβεβλημένης θέσης που έχει, θεωρείται από της μηχανές αναζήτησης μεγάλης σημασίας, εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης και κατά συνέπεια θα πρέπει να φροντίζουμε για όσο το δυνατόν καλύτερη βελτιστοποίησή του. Ένα καλός SEO Title θα πρέπει να περιέχει τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά (keywords) με κατάλληλη γειτνίαση και πυκνότητα, να έχει το σωστό μήκος σε χαρακτήρες, να είναι σύντομος και περιγραφικός αλλά θα πρέπει να προκαλεί και το ενδιαφέρον του επισκέπτη.
Για ποιους λόγους είναι σημαντικό το Title tag στο SEO
Χρησιμοποιείται στα αποτελέσματα αναζήτησης: Όταν η μηχανή αναζήτησης δίνει τις σελίδες με τα αποτελέσματα από μια αναζήτηση (SERP), χρησιμοποιεί τον Τίτλο της ιστοσελίδας για να χρησιμεύσει ως σύνδεσμος με τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Ο Τίτλος θα πρέπει να είναι με τέτοιο τρόπο γραμμένος ώστε να προκαλέσει την περιέργεια του επισκέπτη και να κάνει κλικ στην ιστοσελίδα. Με λίγα λόγια, ο τίτλος της ιστοσελίδας είναι αυτός που κάνει την πρώτη εντύπωση στον επισκέπτη.
Εμφανίζεται στο πρόγραμμα πλοήγησης: Κάθε πρόγραμμα πλοήγησης (internet explorer, mozilla firefox, opera, safari κλπ), εμφανίζει τον τίτλο της ιστοσελίδας στο επάνω μέρος του παραθύρου του. Ο Τίτλος δίνει σε μία γραμμή τις απαραίτητες πληροφορίες στον επισκέπτη για το περιεχόμενο της ιστοσελίδας και βοηθά στην ευκολία πλοήγησης, αν το παράθυρο του browser έχει πολλές καρτέλες ανοικτές ταυτόχρονα.
Η Google δίνει μεγάλη σημασία στο Title tag: Η Gοοgle δίνει μεγάλη σημασία στον αλγόριθμό της, στην ετικέτα του Τίτλου. Η επιλογή του σωστού και κατάλληλου Τίτλου, χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά (keywords), μπορεί να μεταβάλει πολύ δραστικά την κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Καταχώρηση της ιστοσελίδας σε καταλόγους (directories): Οι περισσότεροι από τους καταλόγους αναζήτησης χρησιμοποιούν τον τίτλο της ιστοσελίδας για την καταχώρησή της τοποθετώντας ανάλογο σύνδεσμο (link) προς την ιστοσελίδα.
Συμβουλές, τεχνάσματα και τεχνικές SEO για βελτιστοποίηση του Title Meta tag
- Το μήκος του Τίτλου (Title) δεν πρέπει να είναι περισσότερο από 120 χαρακτήρες, αν και θεωρείται 85 χαρακτήρες ένα αρκετά καλό μήκος για τον τίτλο της ιστοσελίδας.
- Οι συστάσεις του W3C θεωρούν σαν ιδανικό μήκος τίτλου, ότι πρέπει να είναι 64 χαρακτήρες συμπεριλαμβανομένων των διαστημάτων ή και λιγότερο. Η Google προβάλει 66 χαρακτήρες (μαζί με τα διαστήματα) ή την τελευταία πλήρη λέξη για τον Τίτλο της ιστοσελίδας.
- Ο τίτλος της ιστοσελίδας θα πρέπει να είναι καλογραμμένος, με σωστή γραμματική και ορθογραφία και τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά. Ο Τίτλος θα πρέπει να προκαλεί το ενδιαφέρον του επισκέπτη.
- Κάθε ιστοσελίδα θα πρέπει να έχει διαφορετικό τίτλο, η Google δεν αρέσει να υπάρχουν ιστοσελίδες με τον ίδιο τίτλο, το περιεχόμενο και η περιγραφή για κάθε ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι μοναδικά.
- Κάθε ιστοσελίδα θα πρέπει να περιέχει και το όνομα της επιχείρησής ή των προσφερομένων υπηρεσιών, αυτό εξασφαλίζει το branding του ονόματος (αποτύπωση) της εταιρίας.
- Δεν θα πρέπει ο Τίτλος να είναι φορτωμένος με επαναλαμβανόμενες λέξεις-κλειδιά (keywords). Πρέπει πάντα να θυμάστε ότι η ιστοσελίδα πρώτα από όλα απευθύνεται σε ανθρώπους και συνεπώς πρέπει να είναι φιλική και με περιεχόμενο.
- Χρησιμοποιήστε τις λέξεις-κλειδιά του Title στα Meta keywords και Meta description tag. Αυτό εξασφαλίζει την ομοιομορφία των πληροφοριών για τις μηχανές αναζήτησης.
|